Khamis, Julai 31, 2008

Kenapa sekolah tutup???

Asslamualaikum w.b.t

Macam biasa jam 8 keluar rumah hantar hani...muka yang pagi2 asyik moody...


sampai jer sekolah..eh..napa lak ni? Kenapa macam dilanggar garuda lak ni? Sorangpun takde, pagar siap letak rabtai besi pulak. Punyalah heran dan terkejut sampai tak teringat nak ambil gambar!

Apalagi...
1. Call guru kelas dia~Cikgu Yani <-- tak jawab
2. Call satu lagi guru ~ cikgu Idda <-- pun tak jawab
3. Call pejabat sekolah <-- tek berangkat jugak!


PELIK!!!


Tanya Hani, "ntah kakak pun tak tau"

Buat andaian:

1. hari ni ada lawatan luar hani lupa nak cakap<-- tak mungkin pulak...sebab mesti cikgu tulis dlm buku pesanan ataupun mesti hani dah heboh cerita

2. Ada sesiapa meninggal yg berkaitan dengan sekolah mungkin diorang pergi ziarah...<-- pun tak mungkin susah nak kawal bebudak tu

3. Cikgu nak sabatoj saya dua beranak <-- ada program apa2 ker..pertandingan melukis ker menyanyi ker kami terlambat so kena tinggal!



Puas tanya Hani, last2 baru dia teringat...sambil menjerit kesukaan.."cikgu cakap hari ni cutilah..."



Ya Allah...saya pun baru teringat isnin hari tu coursemate ada cakap N9 dan Kedah cuti rabu ni israk mikraj...saya yg lupa <--- yerlah dah tak kerja lagipun KL kerja,kan?


Terus saya call ayah sebab jam 11 lebih gitu nak ke kuliah. hani nak campak mana,kan? Mujur juga kelas pagi ni semalam lecturer tu batalkan. Kalau tak mesti jam 7 saya sampai sekolah dengan hani yang dah bersiap, pastu tak tau nak letak hani kat mana!


Call ayah tp Hani syakira menjawab lak....kemudian cakap dengan ummie [kak aza] katanya abg disurau hp tertinggal. Panjang lak boraknya, rupanya uda dengan kakak pun dah bersiap nak ke sekolah sebelum tu ke kedai beli kuih...makcik tu bagitau cuti rupanya. Tulah kak aza dan anak2 tengah lepak2...sama jer bini2 suami saya dua2 ketinggalan...



Sudahnya...bawaklah anak gadis ni ke 7-11, ni tempat kesukaan dia tak taulah apa yg berkenan sgt dr dulu lagi...lagi2 lepas tahun lps dia tau kedai ni tak pernah tutup...lagi dia suka! Boleh nangis kalau tak dapat masuk..walhal bukan beli apa pun...[yg dia berkenan banyak kat bahagian mainan dan stationary tu tapi kalau ammie kata 'no' dia takkan beli!]


Lepas tu lepak kat kedai biasa [kalau ayah ada pagi mesti sarapan sini dulu sebelum ke sekolah]..hani makan apam + roti canai...e'e e'eh suker ehh tak sekolah?




Lepas tu gi pasar basah beli lauk utk projek esok, saya nak ajak kawan pejabat makan tengahari kat rumah. Beli ikan patin nak masak tempoyak, udang nak buat sambal dan kobis digoreng gitu jer...Hani taknak balik tau! Nak jalan lagi...kejap2 tanya dah pukul dua ker? [dia dengar saya cakap dengan akak aza kelas jam 2..tulah konon2 tanya nak ikutler tuuu]




p/s : tengok hani beli sendiri suara keadilan tuu..dia gi kat rak paper, terus ambil tunjuk kat ammie..ni org yg ammie suka tu...[anwar ibrahim] yang kat dalam tv malam tu...kisahnya malam tu saya melompat2 [sesikit jerlah] masa tengok debat tuuu bila kelakar dan bila dengar jawapan dan kupasan2 tu yerlah ter excited sgt...tu yg hani sibuk dok tanya apa tu..apa ni....malam tu mengulas dengan hani jer...penat nak terang kat dia saya melompat2 sebab jawapan isu minyak tuuu...lastly cakap jer ammie suka dia...prihatin tu siap suh saya beli paper tu..yerlah nak oiii...dia msuk2 keter terus baca tajuk tu...

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP